Koronavirus COVID-19 pitanja i odgovori

Je li sigurno putovati u Hrvatsku?

Pri putovanju u Hrvatsku zahtijeva se od svih posjetitelja poštivanje važećih zdravstvenih i sigurnosnih smjernica. Obavezno pregledajte trenutne mjere oko putovanja, kao i smjernice koje su na snazi kako na nacionalnom, tako i na regionalnom nivou.

 

Određene epidemiološke mjere uvedene su za neke od hrvatskih županija, a više informacija može se pronaći na službenoj stranici Vlade za pravodobne i točne informacije o koronavirusu: www.koronavirus.hr.

 

Hrvatska udruga turizma (HUT) kreirala je interaktivnu kartu s označenim aktivnim Covid-19 slučajevima koja se može pronaći ovdje.

 

Više informacija nalazi se u nastavku.

 

Hrvatski državljani

Hrvatski državljani smiju se vratiti u Republiku Hrvatsku bez dodatnih zahtjeva ili posebnih mjera.

 

 

EnterCroatia

EnterCroatia online obrazac omogućuje posjetiteljima da unesu sve potrebne podatke prije putovanja u Hrvatsku kako bi im se olakšao proces prelaska granice. Svim putnicima se savjetuje da ispune obrazac prije dolaska.

Online obrascu EnterCroatia može se pristupiti putem sljedećeg linka: https://entercroatia.mup.hr/

 

Online obrazac uključuje iste podatke koji se uobičajeno traže u postupku prelaska granice zajedno s jednostavnim predočenjem putovnice ili osobne isprave policijskom službeniku na granici, broj ili kod s osobne iskaznice ili putovnice automatski se povezuje sa svim unaprijed unesenim podacima tako da se cjelokupni postupak unosa podataka na granici za svaku pojedinu osobu u bilo kojem vozilu svodi na minimum, a protok prometa se povećava.

 

Svi posjetitelji koji će ispunjavati online obrazac zaprimiti će e-mail upute koje će uključivati epidemiološke smjernice i informacije o mjerama koje su trenutno na snazi za posjetitelje koji dolaze u Hrvatsku.

 

Trenutno je stranica dostupna u jedanaest jezičnih varijanti uključujući engleski,  hrvatski, njemački, francuski, talijanski, nizozemski, slovenski, mađarski, poljski, slovački i češki.

 

Napominjemo kako za organizirana putovanja autobusom, obrazac može unaprijed ispuniti agencija koja organizira putovanje, dok osobe koje putuju na redovnim autobusnim linijama moraju ispuniti obrazac ponaosob.

 

Obrazac je dostupan i u formatu čitljivom na mobilnim uređajima i kojem se može pristupiti putem istog linka i ispuniti na mobilnom uređaju. U slučaju dodatnih pitanja ili pitanja oko obrasca molimo vas da kontaktirate: entercroatia@mint.hr

 

 

Ulazak u Republiku Hrvatsku za strane državljane.

Od 1. srpnja svi državljani EU / EEA i osobe s prebivalištem u zemlji EU / EGP mogu ući u Hrvatsku slobodno, bez ograničenja.  

Svim putnicima savjetuje se da ispune obrazac na web stranici ENTERCROATIA.

Od 10. srpnja državljani trećih zemalja imaju nova ograničenja: mogu ući u zemlju samo zbog poslovnih ili turističkih razloga pod određenim uvjetima opisanim u daljnjem tekstu.

 

Pri ulasku u Republiku Hrvatsku državljani država članica Europske unije, schengenskog prostora i pridruženih Schengen zemalja kao i članovi njihovih obitelji i državljani trećih zemalja koji su dugotrajni rezidenti u skladu s Direktivom Vijeća 2003/109/EZ od 25. studenoga 2003. godine uzimajući u obzir status državljana trećih zemalja u pogledu dugotrajnog boravka i osoba koje imaju pravo boravka u skladu s drugim direktivama EU-a ili nacionalnim pravom ili koje imaju nacionalne dugoročne vize nisu obvezne pružiti poseban razlog njihova ulaska (posao, gospodarstvo, turistički itd.) mogu ući u zemlju pod istim uvjetima kao i prije izbijanja epidemije COVID-19, ali još uvijek pod epidemiološkim nadzorom i u skladu s općim i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

 

Navedeno se odnosi i na građane Kneževine Andore, Republike San Marino, Kneževine Monako i Svete Stolice.

 

DRŽAVLJANI TREĆIH DRŽAVA

1. Ako stranci nemaju državljanstvo države članice EU, EGP ili prethodno navedenih zemalja, niti reguliran boravak u tim državama niti su članovi njihovih obitelji, a putuju iz države koja nije članica, zbog neodgodivih osobnih razloga, prilikom dolaska na granični prijelaz moraju dokazati svoj razlog za ulazak u Republiku Hrvatsku, koji može biti:

  • neodgodivi osobni razlog - potrebno je predočiti valjanu dokumentaciju, primjerice u slučaju:

- odlaska na sprovod  (npr. smrtni list, osmrtnicu)
- odlaska na liječenje ili pratnja osobe koja odlazi na liječenje (npr. liječnički poziv, potvrda o zakazanom liječničkom/stomatološkom pregledu, preporuku liječnika)

  • ako ste vlasnik ili zakupac (vrijedi i za nositelje leasinga) nekretnine, pokretnine ili morskog plovila (brod, jahta itd.) - u Republici Hrvatskoj, graničnoj kontroli pri prelasku graničnog prijelaza u Republiku Hrvatsku potrebno je predočiti dokumentaciju kojom se dokazuje posjedovanje nekretnine/pokretnine u Republici Hrvatskoj (npr. vlasnički list/ugovor); članovima obitelji vlasnika će biti omogućen ulazak uz predočenje valjanog dokumenta iz kojeg je vidljivo srodstvo s vlasnikom.

 

Za ove osobe je određena je mjera karantene/samoizolacije uz zdravstveni nadzor u trajanju od 14 dana, uz mogućnost skraćenja trajanja mjere na 7 dana, ako osoba o svom trošku napravi bris nosa i ždrijela sedam dana po ulasku u Hrvatsku i dobije negativan rezultat PCR testa na SARS-CoV-2.
 
2. Ako stranci koji nemaju državljanstvo države članice EU, EGP ili prethodno navedenih zemalja, niti reguliran boravak u tim državama, žele ući u Republiku Hrvatsku zbog:

  • poslovnih razloga ili gospodarskog interesa Republike Hrvatske -  potrebno je predočiti dokumentaciju koja dokazuje poslovni razlog posjeta Republici Hrvatskoj ili gospodarski interes Republike Hrvatske, kao što je poziv na sastanak gospodarskog subjekta iz Republike Hrvatske, dokaz o članstvu u upravi, o vlasništvu ili suvlasničkom udjelu u tvrtki registriranoj u Republici Hrvatskoj, dokumentacija o dogovorenoj poslovnoj obvezi s fizičkom ili pravnom osobom i dr. 
  • turističkih razloga -  potrebno je predočiti potvrdu plaćenog smještaja/rezervacije u nekom od smještajnih objekata u Republici Hrvatskoj (rezervacija, ugovor o zakupu ili paušalnom plaćanju kampa, ugovor o stalnom vezu u luci nautičkog turizma, dr.) i 
  • obrazovanja - potrebno je predočiti dokaz o školovanju/studiranju (npr. indeks, potvrda obrazovne ustanove i dr.).

 
Ove osobe ne podliježu mjeri karantene/samoizolacije, ako na graničnom prijelazu predoče negativni nalaz PCR pretrage brisa nosa i ždrijela na SARS-Cov-2, koji nije stariji od 48 sati (računajući od vremena uzimanja brisa do dolaska na granični prijelaz).

Ukoliko državljani trećih zemalja prilikom ulaska u Hrvatsku imaju test kojem je protekao rok od 48 sati, istima će se dozvoliti ulazak u Hrvatsku, uz određivanje mjere samoizolacije i ponovnog testiranja u Hrvatskoj o vlastitom trošku. Navedeno se može primijeniti na putnike i članove posade na jahtama.


Osobe koje ne predoče negativni nalaz PCR pretrage podliježu mjeri obavezne  14-dnevne karantene/samoizolacije.

 

Osobe koje ulaze u Republiku Hrvatsku bez obveze  karantene/samoizolacije dužne su se tijekom prvih 14 dana boravka pridržavati uputa i preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo

Radi skraćenja procedure na graničnom prijelazu, savjetujemo prethodno ispunjavanje najave na https://entercroatia.mup.hr/

 

I dalje je potrebno poštovati sigurnosne i higijenske mjere, kao i poštivanje mjera socijalne distance: Najnovije Informacije o Covid-19 i prateće mjere mogu se pronaći na sljedećem linku: https://www.koronavirus.hr 
 

Putnici u tranzitu mogu putovati kroz Republiku Hrvatsku pod uvjetom da je ulazak ili tranzit u susjednoj zemlji omogućen. Prilikom tranzita potrebno je bez nepotrebnog zadržavanja koristiti najkraće prometne pravce, uključujući i autocestu tamo gdje je to moguće. Izlazak iz Republike Hrvatske mora biti u što kraćem roku, a najdulje 12 sati od trenutka ulaska, što će granična policija provjeravati.

 


Je li za ulazak u zemlju potreban dokaz o negativnom Covid testu?

Ne, Hrvatska ne zahtijeva Covid testiranje niti dokaz o negativnom testu za ulazak u zemlju. 
Izuzetak su gore navedeni državljani trećih zemalja za koje vrijede ograničenja.

 

 

Ukoliko je potrebno napraviti test na Covid-19 ili ga putnik želi napraviti za vrijeme boravka u Hrvatskoj, gdje je moguće se testirati?

Uzimanje uzoraka za testiranje na Covid-19 obavlja se u posebnim ambulantama organiziranima na razini županije. Kontakte navedenih ustanova možete pronaći ovdje. Ukoliko Vam je potreban test u točno određenom trenutku za točan vremenski period, kontaktirajte unaprijed ambulantu kako biste se osigurali da će vas centar za testiranje primiti i dati sve potrebne upute o protokolu testiranja te sve ostale potrebne informacije. Više informacija o lokacijama, procesu naručivanja, terminima i sl. možete pronaći ovdje.

 


Koje su dodatne zdravstvene i sigurnosne mjere na snazi? 

Osim svih trenutno primjenjivih zdravstvenih i sigurnosnih mjera koje preporučuje Hrvatski Zavod za javno zdravstvo, 12. listopada stupila je na snagu obveza nošenja zaštitnih te kirurških maski u svim zatvorenim prostorima u kojima nije moguće održavati razmak od 1,5 m. Preporučuje se korištenje zaštitnih maski i na određenim javnim prostorima te na otvorenom, pogotovo u slučajevima kad se ne može održati potreban razmak. Dodatne informacije mogu se pronaći ovdje.

 

 

Postoje li letovi za Hrvatsku?

Croatia Airlines održava povratne letove iz Zagreba za većinu gradova diljem Europe. Za više informacija o letovima aviokompanije Croatia Airlines, predlažemo da posjetite njihovu web stranicu.

 

Mnoge komercijalne zrakoplovne kompanije su na svojim web stranicama ažurirale rasporedi  predlažemo da provjerite njihove web stranice za informacije o letovima prema hrvatskim zračnim lukama. U slučaju da već imate avionske karte za nadolazeće putovanje i/ili imate pitanja u vezi putovanja za određenog zračnog prijevoznika, najbolje je izravno kontaktirati zrakoplovnu kompaniju budući da većina njih ažurira raspored letenja na tjednoj bazi. U slučaju da ne možete iskoristiti trenutnu avionsku kartu, preporučujemo odgodu putovanja za kasniji datum.

 

U nastavku možete pronaći popis web stranica zrakoplovnih kompanija*:
 

www.aerlingus.com

www.austrian.com

www.swiss.com

www.britishairways.com

www.lufthansa.com

www.easyjet.com

www.ryanair.com

www.klm.com

www.turkishairlines.com

www.emirates.com

www.airfrance.com

www.eurowings.com

www.airserbia.com 

www.iberia.com

www.qatarairways.com

www.airtransat.com

www.aeroflot.ru

www.lot.com

www.wizzair.com

www.volotea.com

www.vueling.com

www.transavia.com

www.brusselsairlines.com

www.luxair.lu

www.aegeanair.com


*gore navedena lista nije finalna i informacije se mogu dodati ili ukloniti i to kako postanu dostupne; neki od navedenih avio prijevoznika možda nisu najavili točne datume i raspored letova i najbolje je sve informacije izravno provjeriti  s njima, dok su druge avio kompanije možda najavile ili nisu najavile nastavak letova za Hrvatsku.

 

 

Postoje li domaći letovi unutar Hrvatske?

Domaći letovi su aktualni i to letovi Zagreb-Split ,Zagreb- Dubrovnik kao i let Zagreb-Pula i Zadar. Ovim letovima upravlja kompanija Croatia Airlines i više informacija možete pronaći ovdje.

 

 

Jesu li hoteli u Hrvatskoj otvoreni?

U Hrvatskoj su česta sezonska zatvaranja hotela i ostalih smještajnih kapaciteta koja nisu povezana sa trenutnom epidemiološkom situacijom. Predlažemo da izravno provjerite sve željene informacije s njima za točne detalje. Napominjemo kako su svi smještajni kapaciteti dužni poštovati preporučene zdravstvene i sigurnosne procedure koje se mogu pronaći ovdje.

 

 

Jesu li restorani otvoreni?

Restorani i kafići otvoreni su od početka svibnja, i dozvoljen im je rad kao i pružanje usluge pod uvjetom da su proveli propisane zdravstvene i sigurnosne mjere. Odlukom koja je stupila na snagu 12. listopada uvedena je obveza nošenja zaštitnih maski prilikom boravka u ugostiteljskim objektima, osim u trenutku kada se nalazite na svojim mjestima te prilikom konzumacije jela i/ili pića. Radno vrijeme ugostiteljskih objekata iz kategorije "barovi", kao što su noćni klubovi, noćni barovi, disco-barovi, caffe barovi ograničeno je i smiju raditi najduže do 24 sata. Smjernice za zaštitu zdravlja i sigurnost mogu se naći ovdje.

 

 

Jesu li plaže, parkovi i vanjski rekreacijski sadržaji otvoreni?

Parkovi i javni rekreacijski sadržaji (uključujući bazene, aquaparkove i toplice), su otvoreni no i dalje uz poštivanje zdravstvenih i sigurnosnih mjera, kao i poštivanje mjera socijalne distance. Plaže su otvorene za javnu uporabu, ponovno imajući na umu poštivanje zdravstvenih i sigurnosnih mjera, kao i poštivanje mjera socijalne distance koje su tada bile na snazi. Zoološki vrt u Zagrebu otvoren je za javnost a, nacionalni parkovi i parkovi prirode otvoreni su uz uvjet da se i dalje poštuju zdravstvene i sigurnosne mjere.

 

 

Jesu li dozvoljena javna događanja i okupljanja?

Najnovije upute i preporuke za okupljanja mogu se pronaći ovdje.

 

 

Smiju li privatni brodovi ući u hrvatske vode i usidriti se u Hrvatskoj? Kakva je situacija s nautičkim turizmom?

Morska granica otvorena je i za privatna plovila, pod istim uvjetima kao i za kopnene granice. 
Više informacija može se pronaći na sljedećem linku.

 

Za online plaćanje turističke pristojbe u nautici, možete posjetiti web stranicu https://nautika.evisitor.hr/  
Web stranica je dostupna na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku i plaćanje se može izvršiti putem svih glavnih kreditnih kartica.

 

 

Je li javni prijevoz dostupan u Hrvatskoj? Kako funkcionira u i/ili iz raznih gradova i regija. Kako funkcionira međunarodni autobusni i željeznički prijevoz?

Javni prijevoz dostupan je u cijeloj Hrvatskoj. Za rasporede i informacije o autobusnim linijama najbolje je provjeriti s lokalnim autobusnim stanicama. Kontakt informacije za glavne autobusne stanice mogu se pronaći ovdje.

 

Hrvatski željeznički promet također je dostupan, a više informacija o voznom redu i aktualnim linijama može se pronaći ovdje.

 

Također, organizirani međunarodni autobusni prijevoz je dostupan (charter i redovite autobusne linije), kao i željeznički prijevoz ovisno o raspoloživosti i u skladu s rutama. Radi lakšeg putovanja predlažemo da pogledate informacije na web stranici EnterCroatia kako bi bili sigurni da ste vi ili agencija s kojom putujete unaprijed ispunili vaše podatke te kako biste si osigurali brži prijelaz granice. Kontakt informacije za glavne postaje mogu se pronaći ovdje.

 

U svim oblicima javnog prijevoza, od 25. lipnja, putnici su dužni nositi zaštitne maske.

 

Od 12. listopada uvodi se preporuka nošenja zaštitnih maski i na otvorenim prostorima gdje nije moguće održati fizičku distancu, što uključuje i stajališta javnog prijevoza. 

 

 

Postoji li putnički promet i/ili javni trajektni prijevoz na i s hrvatskih otoka?

Putovanje s kopna na otoke i s otoka je moguće uzimajući u obzir da navedena linija postoji.

Više informacija o trajektnim linijama kojima upravlja trajektna kompanija Jadrolinija možete pronaći ovdje.

Informacije o drugim trajektnim i katamaranskim linijama u i iz Hrvatske i/ili do hrvatskih otoka s kopna također se mogu naći putem sljedećih web stranica:

 

Krilo

Rapska Plovidba

Split Express*

SNAV*

Venezia Lines*

Adriatic Lines*

Trieste Lines*

 

*Kao i kod zračnih prijevoznika, ovaj popis nije potpun, a raspored ovisi o pojedinoj kompaniji. Predlažemo da se direktno obratite davatelju usluga za točnost informacija budući da se rasporedi i usluge mogu promijeniti u bilo kojem trenutku.

U svim oblicima javnog prijevoza, od 25. lipnja, putnici su dužni nositi zaštitne maske.

 

 

Vožnja u Hrvatskoj

U Hrvatskoj ne postoje ograničenja prometovanja automobilom, a najnovije informacije o prometnim uvjetima i stanju na cestama mogu se pronaći putem web stranice Hrvatskog autokluba ovdje. Također, Hrvatske autoceste provele su informativnu kampanju za sigurno putovanje s cestovnim oznakama i informativnim letcima. Više informacija možete pronaći ovdje.

 

 

Tranzit

Ako putujete kroz Hrvatsku u drugu državu, imajte na umu da postoje posebne smjernice u vezi s tim. Putovanje je ograničeno na glavne autoceste i zaustavljanja su ograničena. Svi putnici u tranzitu upućeni su da slijede smjernice službenika granične kontrole. Karta odobrenih prometnica može se pronaći ovdje.

 

Putnici u tranzitu mogu putovati kroz Republiku Hrvatsku pod uvjetom da je ulazak ili tranzit u susjednoj zemlji omogućen. Prilikom tranzita potrebno je bez nepotrebnog zadržavanja koristiti najkraće prometne pravce, uključujući i autocestu tamo gdje je to moguće. Izlazak iz Republike Hrvatske mora biti u što kraćem roku, a najdulje 12 sati od trenutka ulaska, što će granična policija provjeravati.


Imajte na umu da putnici kojima je dozvoljen ulazak u Hrvatsku, kao i hrvatski državljani koji prolaze kroz Neum neće biti podložni dodatnim zahtjevima i mogu slobodno putovati u i iz južne Hrvatske osobnim automobilom.

 

 

Što ako se zarazim, što mi je za činiti?

Ukoliko primijetite simptome slične gripi, poput:  povišene tjelesne temperature, kašlja, otežanog disanja, bolova u mišićima i umora ili ste imali bliski kontakt s potvrđenim ili vjerojatnim slučajem infekcije koronavirusom, odmah nazovite liječnika ili epidemiološku službu, a možete kontaktirati i neku od turističkih ambulanti, kontakti se nalaze ovdje. Opišite im svoje stanje i poslušajte njihove upute. Predlažemo da ne odlazite liječniku prije nego što ga nazovete.

 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo također je izdao informacije za jedinice lokalne samouprave i pružatelje smještaja ukoliko gost pokaže simptome Covid-19. Informacije se mogu pronaći ovdje. Ukoliko ste u Hrvatskoj i pokažete bilo kakve simptome, molimo vas da odmah obavijestite svog pružatelja smještaja kako bi vam se osigurao adekvatan zdravstveni i sigurnosni protokol.

 

 

Pokriva li moje zdravstveno osiguranje bilo koje zdravstvene usluge vezane za Covid u Hrvatskoj?

Ako ste državljanin EU, EEA, Velike Britanije ili Švicarske, a imate zdravstveno osiguranje vaše države, isto će pokrivati sve usluge vezane uz Covid ukoliko u Hrvatskoj vrijede ista pravila kao i u vašoj matičnoj zemlji. Odvojite vrijeme kako biste provjerili valjanost vaše Europske kartice zdravstvenog osiguranja (EHIC) i/ili izvadite novu karticu prije vašeg putovanja. Osim toga, kao alternativu imajte potvrdu koju vam je izdala nacionalna zdravstvena ustanova.

 

Osigurane osobe iz država s kojima Republika Hrvatska ima sklopljen međudržavni ugovor s kojim je regulirano pitanje korištenja zdravstvene zaštite (Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Turska) ostvaruju pravo na zdravstvenu zaštitu za vrijeme boravka u Hrvatskoj na temelju tiskanica koje su propisane ugovorom, a koje trebaju zatražiti od njihovih osiguravatelja iz svojih matičnih država, prije dolaska u Hrvatsku.

 

Državljani drugih zemalja trebali bi prije putovanja provjeriti svoje zdravstveno osiguranje kako bi se osigurali da su pokriveni u slučaju hitnih zdravstvenih usluga koje uključuju sve zdravstvene usluge vezane uz Covid ili kupiti odgovarajuće putno osiguranje koje pruža pokriće vezano uz Covid.

 

 

Dodatne informacije

Različite preporuke i smjernice za turistički sektor mogu se pronaći ovdje ili na web stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na sljedećem linku.

Sva pitanja vezana uz putovanja u Hrvatsku, na koja niste pronašli odgovore, možete poslati na email: mintcz@mint.hr i cc. info@htz.hr

Odgovore na pitanja oko prelaska granice Republike Hrvatske možete pronaći na sljedećem linku: https://mup.gov.hr/uzg-covid/hrvatski/286211.

Pitanja oko ispunjavanja online obrasca EnterCroatia možete poslati na sljedeću e-mail adresu: entercroatia@mint.hr

Pitanja o epidemiološkim mjerama, ekonomskim mjerama i pravnom okviru u Republici Hrvatskoj tijekom pandemije COVID-19 možete poslati na sljedeću e-mail adresu: mintcz@mint.hr.

Dodatne informacije uz informacije o najčešćim pitanjima o uvjetima ulaska u Republiku Hrvatsku možete pronaći ovdje*.

 

Za dodatne informacije, EU je lansirala “Re-open EU“, interaktivni alat koji ima za cilj osigurati sigurno ponovno pokretanje putovanja i turizma diljem Europe.

 

*Napominjemo kako Hrvatska turistička zajednica ne ažurira vanjske poveznice tj. web stranice na kojima se mogu pronaći dodatne informacije te se ne može smatrati odgovornim za njihovu točnost.